חוגי רכיבה ורכיבה טיפולית

חוות צהלה מציעה חוגי רכיבה ורכיבה טיפולית לילדים ונוער

מטרת העל של הרכיבה הטיפולית היא בכך שהמטופל ילמד כי היכולת שלו גדולה מכפי שהוא תופס, ולכן עליו לשאוף ולשפר את רמת הביצועים שלו. בין אם מדובר במסוגלות פיזית או רגשית.

היום בעידן המודרני כשהמודעות להתמודדויות אותן חווים הילדים הולכת וגברה, רופאים רבים וכן מורים וגננות ממליצים להורים לשלוח את ילדיהם לרכיבה טיפולית על סוסים. רכיבה טיפולית מאפשרת למטופל לחוש חופש ועוצמה באמצעות תנועה.

התנועתיות של הסוס מועברת לרוכב ומספקת לו גירוי חושי, מוטורי, ועצבי. כתוצאה מכך הרכיבה מביאה ליתרונות פיזיים כגון חיזוק השרירים, שיפור שיווי המשקל וקורדינאציה טובה יותר.

יתרונות רכיבה טיפולית

חיזוק הביטחון העצמי

הרכיבה הטיפולית מביאה אף ליתרונות פסיכולוגיים ורגשיים כגון חיזוק הביטחון העצמי ושיפור ההערכה העצמית של המטופל. מספקים לרוכב הזדמנות לשפר את המודעות העצמית כאשר עצם העובדה שהרוכב “יכול לעשות” משפרת את ההערכה והדימוי העצמי שלו.

שיפור הערכה עצמית

היחסים המיוחדים הנרקמים עם הסוס מספקים לרוכב הזדמנות לשפר את המודעות העצמית כאשר עצם העובדה שהרוכב “יכול לעשות” משפרת את ההערכה והדימוי העצמי שלו.

תכנית טיפול אישית

הרכיבה הטיפולית הינה אינדיבידואלית, ותכנית הטיפול לכל ילד מתוכננת באופן פרטני על פי ראיון מקדים עם ההורים והצוות המטפל, ובהתחשב בהפניות הרלוונטיות. מטרות הטיפול גן הן משתנות בין כל ילד וילד, ואף במהלך הטיפול עצמו התכנית משתנה בהתאם להתקדמות הילד.

חוגי הרכיבה והרכיבה טיפולית מיועד לגילאי 5+.

החווה שומרת שבת

לתאום פגישה לרכיבה טיפולית 055-6626773

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מהי רכיבה טיפולית

הרכיבה הטיפולית מתמקדת במטרות המוגדרות בתחום הרגשי, המוטורי, התחושתי, הלימודי והתקשורתי, התחום הרגשי חשוב במיוחד היות והוא משפיע גם על התחום הפיזי שכן שינוי עמדת המטופל כפי עצמו היא שתסייע לו בהתמודדות עם קשיים אחרים. אחד היתרונות של הרכיבה ככלי טיפולי טמונה בכך שעצם הפן הטיפולי נסתר וחבוי תחת תהליך של שליטה במיומנות הרכיבה, היות ורכיבה על סוסים נתפסת כפעילות פנאי, וכך במקרים רבים המטופל יהיה נלהב יותר ויעשה מאמץ גדול יותר מאשר בדרכי טיפול קונבנציונליים יותר ולכן יפיק תועלת רבה יותר מהטיפול.

אנו עובדים בשיתוף פעולה ובהסדרים עם קופות החולים: כללית, לאומית, ומאוחדת. לפרטים לחצו כאן.